osoba artystyczna: Ewa Surowiec
osoba kuratorska: Krzysztof Jurecki
tytuł: Przejście (Od anabiozy do prywatnego/publicznego ciała)
miejsce: Galeria Patio 2
Wystawa przedstawi 30 fotografii (50 x 70) z kilku cykli, tworzonych w ostatnich latach: "Anabioza", "Privat Public Body", "Hybrydy", dotyczących problemu choreografii, sztuki abstrakcyjnej i jej fotograficznej relacji do najnowszych przemian socjologicznych. Sytuuje się ona między sztuką kobiecą, gender, a socjologicznym badaniem struktury ludzkiej, jako wrażliwej tkanki ludzkiego istnienia, podlegającej obecnie gwałtownej przemianie. Artystka uprawia „fotografię inscenizowaną” z istotnym wpływem najnowszej koncepcji choreografii, czerpiąc z różnych technik i koncepcji tańca współczesnego oraz technik improwizacji, która stwarza formułę między performance a dawną tradycją abstrakcji, traktującą ciało w niekonwencjonalny sposób, między sekretnym, przejściowym (Anabioza) a publicznym, wystawionym do podgalania, ale i podziwiania ("Privat Public Body"). Inną problematykę zaakcentowaną na ekspozycji posiadają prace wideo. "Loosing Sharpness" traktuje o utracie poczucia realności poprzez pryzmat ostrości widzenia oraz porusza tematykę utraty pamięci i odrealnienia wspomnień. "Check Point" ukazuje problem zagrożenia, które jest bardziej wyimaginowane, niż realne oraz zderzenie anarchii z militaryzacją w realiach post-rewolucyjnego Egiptu. "Touch" próbuje pokazać problem miłości homo- czy biseksualnej, pokazując intymne relacje bohaterów. Prace fotograficzne są bardziej wyabstrahowane z realności, skłaniają ku symulacji, w opozycji do zakorzenionych w rzeczywistości różnym problemom najnowszego życia. Problem przejścia dotyczy formowania się nowej struktury materialno-filozoficznej człowieka.